Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да си ремонтираме неработещото централно

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
    Централното от новата аларма вече отваря и затваря от новото дистанционно Направих букса свързана към необходимите изводи на алармата която да се включва на мястото на модула Това с което немога да се справя и търся помощ е къде да свържа изводите на алармата за да пресветват мигачите при отключване и заключване и откъде по близо да извадя извод от бутон за отворена врата
    За мигачите ползвай пин 1 от старата букса на приемника. Когато се подадат 0 V на него, релето сработва и мигачите светят. Ако трябва да светят при положителен импулс, намери релето (намира се над акумулатора) прекъсни му извода на намотката на който има постоянно +12V и го свържи към шаси. Така, като подадеш +12V на пин 1 от буксата на приемника, мигачите ще светят.

    За контактите за отворена врата се ориентирай по схемата:



    N50 и N51 са бутоните от предните врати.

    N55 и N56 са тези от задните.

    Най-лесно е да направиш връзката на някоя от буксите между вратите и купето:

    D30 и D31 са предните, D35 и D36 са задните.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #62
      За бутон долу горе се ориентирах откъде да взема сигнал При предна лява врата рових и връзвах модула за прозорци и огледала Най вероятно от там ще докарам и кабела до алармата за бутон отворена врата Тук само ме притеснява ако отворя друга врата освен предна лява дали алармата ще разбере За мигачите не схващам как така да подам напрежение 0 волта Ще измеря двата кабела излизащи от алармата предназначени за връзване към мигачи но предполагам че ще дават някакво напрежение може би импулс но 0 волта нещо не разбирам
      ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

      Comment


      • #63
        Действително за да реагира алармата на отваряне на която и да е врата, трябва да направиш връзки към всички врати и да ги обединиш с диоди, ориентирани - катод към вратата. Четирите анода, свързани в една точка и тази точка - към входа на алармата.

        Да подадеш напрежение 0 волта на един извод означава да го свържеш към шаси.

        Примерно на бобината на въпросното реле за мигачите над акумулатора на единият и край винаги има напрежение +12V. За да цъкне релето на другият край на намотката трябва да има напрежение 0 V - т.е да се свърже към шаси.

        Тъй като на повеченто аларми изходите за мигачи са на обратно (имат напрежение 0V, когато нищо не трябва да свети и +12V когато мигачите трябва да светят), То следва да обърнеш релето по-начина, който обясних в предишния си пост.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #64
          Мисля, че има и по-лесен начин да свържеш вратите към алармата - от общия извод на релето за осветлението, което се пали от отварянето на която и да е врата.

          Релето се намира зад ICS - а - сивото от трите (зелено, жълто и сиво) - откъм двигателя.

          На неговия извод "85" трябва да се появяват 0V ( ), когато се отвори някоя врата.
          Би трябвало като свържеш този извод с входа на алармата да се получи.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #65
            Ако се наложи ще тегля кабели от всички врати но си мисля ако взема сигнал от плафона няма ли да е по удачно Притеснява ме това забавено загасване дали няма да е проблем за алармата
            ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
              Ако се наложи ще тегля кабели от всички врати но си мисля ако взема сигнал от плафона няма ли да е по удачно Притеснява ме това забавено загасване дали няма да е проблем за алармата
              Точно това имах впредвид в предишния пост. Пробвай точката 85 - мисля че там нивото се променя скокообразно а плавността се реализира след нея.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #67
                Ново двайсе Обозначенията на крачетата на сивото реле са някакви букви а не цифрови Контакта 85 дали има определена буква
                ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                  Ново двайсе Обозначенията на крачетата на сивото реле са някакви букви а не цифрови Контакта 85 дали има определена буква
                  Предполагам, че несъответствието идва от това, че вероятно съвсем в началото са поставяли обикновено реле, както е означено и на схемата, като J42:



                  В последствие са сменили обикновеното реле с електроника, която пали и гаси плафона плавно.
                  Независимо от всичко това, управляващото напрежение за това чудо идва от арматурното табло - конектор "B" пин 11.
                  Когато бъде отворена някоя врата на този пин трябва да се появи напрежение 0 V (преди това е било +12V).

                  Ползай това за ориентир и ща откриеш търсения извод.

                  PS:

                  Независимо от това, дали и реле или по-сложно устройство, цокълът го дават един и същ. На него ще видиш, кой е извод 85, независимо от означенията:

                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:25.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #69
                    Готово Имам работеща аларма с премигване на мигачите Изобретих от релета блок със същите крачета като на модула на централното и този блок е включен на мястото на модула Допълнителните кабели които теглих са с устърклема Привързах оригиналният диод на колата Имам и отваряне на багажника от дистанционното Сега отключвам с дистанционното и ако огледалата не се отворят натискам пак отключването и те се отварят Така на този етап не се налага да преправям самоделката за прозорци и огледала
                    ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                    Comment


                    • #70
                      В крайна сметка - откъде взе сигнал за отворена врата за алармата?


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #71
                        Взех едно обикновенно реле видях къде е крачето с номер 85 пробвах от същото краче на моето реле и имах успех Нещо се омотах по схемата която ми пусна с релето и прибягнах до проби но от първият път всичко заспа Благодарности за помощта и ако някой има някакви намерения да пита докато съм пресен че после ги забравям тези пусти тоци
                        ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                        Comment


                        • #72
                          Я ми кажете как мога да си направя багажника да се отваря с бутон на ключа,имам свободен бутон на ключа и предполагам че има вариант да стане?

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от Bobiuzunov Покажи съобщение
                            Я ми кажете как мога да си направя багажника да се отваря с бутон на ключа,имам свободен бутон на ключа и предполагам че има вариант да стане?
                            За кой от двата кораба питаш? Ако е за двуглавата ламя, тя кога е произведена?
                            Принципно всичко произведено след март 1999 би трябвало да я има тази функция.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #74
                              Точно за нея питам Любо,на JTD-то си имам тази функция,а на двуглавата ламя ключа е направен сгъваем и предполагам приемника е друг защото си отключва и заключва от копчетата на направения ключ,но на него има едно копче което е свободно(има нарисувана тонколонка която е задраскана с Х) та дали мога него да ползвам за тази благинка?

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от Bobiuzunov Покажи съобщение
                                Точно за нея питам Любо,на JTD-то си имам тази функция,а на двуглавата ламя ключа е направен сгъваем и предполагам приемника е друг защото си отключва и заключва от копчетата на направения ключ,но на него има едно копче което е свободно(има нарисувана тонколонка която е задраскана с Х) та дали мога него да ползвам за тази благинка?
                                Като казваш "отключва и заключва от копчетата на направения ключ" това и мен ме навежда на мисълта, че приемникът е сменян а и имам спомени, че Ради имаше проблем с оригиналния приемник. Та ако всичко това е така, както предполагаме, то трябва да се изясни, какъв точно приемник е сложен. Принципно слагат 2 - канални приемници и така се отключва с едното копче и заключва с другото. Но не е проблем централното да се върже само на единия канал на приемника а другия да се ползва за багажника. Т.e. - ще се отключва само с едно копче, както си е оригинално а другото ще се ползва за отваряне на багажника.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X